Proiect
de activitate- consiliere de grup
Tema :
Protejarea
copiilor de capcanele internetului
Prof.consilieri
susținători: Nicoară Cristina, Ciuhan Marian
Grup de 12 copii
Metode
utilizate: discuție prin punere de întrebări, lucru pe grupe,
vizionare videoclip, utilizare desen pentru a simboliza concept
Resurse:
film didactic pe o temă preventivă, material power-point, fișă de lucru,
instrumente de desenat, de scris, coli flip-chart
Obiective
operaționale:
Elevul să fie capabil să:
1. Conștientizeze
aspecte îngrijorătoare în comportamentul unui adolescent sau copil
2. Recunoască
comportamente care îl predispun la vulnerabilitate
3. Realizeze
că uneori, dincolo de factorii exteriori, este alegerea personală de a fi sau
nu vulnerabil
4. Definească
conceptul de abuz
5. Enumere
forme de abuz
6. Să
identifice faptul că adesea formele de abuz sunt interconectate
7. Să
gândească critic când se raportează la site-uri de socializare, jocuri on-line
8. Să
conștientizeze ce alcătuiește un mediu sigur pentru copii/ adolescenți
Desfășurarea activității:
1.
Elevii, împărțiți în patru grupe, vor
identifica ce aspect de pe internet stârnesc interesul diferitelor grupe de
vârstă: copii, adolescenți, adulți, vârsta a 3-a
Se va puncta existența unei
corespondențe între interesele din viața reală și cele on-line. 10 minute
2.
Elevii vor participa la o discuție legată
de conștientizare faptului că există persoane, instituții, organizații care apară
drepturile copiilor, ținând seama de interesele și nevoile lor. Ei nu sunt
singuri și pot cere ajutorul comunității, atât în realitate , cât și în mediul
virtual. 5 minute
3.
Elevii vor fi împărțiți pe grupe ce corespund unui grup de suport pentru un
copil vulnerabil: părinți, profesor, profesor-diriginte, frați, colegi. Să se
gândească la cazurile prezentate în filmele didactice cu rol preventiv și la
experiența personal și să identifice aspectele îngrijorătoare din
comportamentul copilului/ adolescentului.
Părintele poate întreba copilul despre
o
Ce site-uri utilizează?
o
Prietenii pecare îi are și cum a ajuns să
îi cunoască?
o
Cum comunică cu acești prieteni?
o
Ce fel de informații împărtășesc? 10 minute
4.
Discutarea conceptului de vulnerabilitate
și a celui de abuz
Se va define abuzul după OMS, adică toate
formele de rău tratament fizic și emoțional, neglijare sau relație indiferentă,
exploatare comercială sau alt tip de exploatare, rezultând un rău prezent sau
potențial pentru sănătatea copilului, supraviețuirea, dezvoltarea și
demnitatea, în contextual unei legături între responsabilitate , încredere sau
tărie de caracter.
Se
observă că vulnerabil poate fi și un copil cu un context de creștere pozitiv,
cu familie atentă, dezvoltat normal datorită naivității, curiozității și
implicării în jocuri pe net, faptul că deține
un smartphone îl poate determina să descarce aplicații fără să le filtreze,
influența grupului de aceeași vârstă.
Comportamentul
lor îi face vulnerabili prin trimitere de imagini indecente; alți tineri
contribuie la răspândirea de imagini indecente, imaginile pot fi utilizate
abuziv în scop comercial. 10 minute
5. Comportamentul
persoanei care abuzează este discutat odată cu conceptele sexting, grooming,
bullying. Se simbolizează printr-un desen aspecte ce fac dintr-un individ un
abuzator. 10 minute
6.
Prezentarea paradigmei ce răspunde la
întrebarea “Ce alcătuiește un mediu
sigur pentru copil/adolescent? “ 5
minute
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Doar o vorba sa-ti mai spun