Activitatea – EVITAREA AUTOBLAMĂRII
Obiectiv:
Evitarea autoblamării atunci când
adolescenţii au de a face cu circumstanţe negative
Materiale:
Hârtie şi creion
Procedură:
1) Scriu
următoarele idei pe tablă:
A fi
însărcinată (a lăsa însărcinată pe cineva); a avea rezultate slabe la un
eveniment sportiv, muzical sau oratoriu; a nu intra la facultatea dorită; a
avea probleme cu legea. După care, le cer să identifice un mesaj pe care şi l-ar adresa
referitor la fiecare eveniment.
2) După ce
identificăm mesajele negative le cer elevilor să împărtăşească exemple, întâi
în grupuri mai mici, după care cu întreaga clasă.
3) Le arăt
că nu există nici o legătură între aceste evenimente şi propria persoană.
4) Le cer
să împărtăşească unui coleg căte un exemplu de circumstanţă negativă în care
s-au autoacuzat. Partenerii vor încerca să îi ajute să vadă că ceea ce fac nu
reprezintă ceea ce sunt şi că e important să evite acest tip de comportament
negativ de autoevaluare.
Discuţie:
Întrebări de conţinut
1) Te-ai
auto-blamat adesea atunci când ai avut de-a face cu situaţii negative?
2) Pentru
simplul fapt că are loc un eveniment negativ, înseamnă că eşti o persoană fără
importanţă?
Întrebări de personalizare
1) Ce poţi
face în viioarea situaţie în cere vei fi foarte aspru cu tine însuţi într-o
anumită situaţie?
2) Cum
poţi aplica ceea ce ai învăţat în cazul evenimentelor din viaţa ta sau a
celorlalţi?
Pentru coordonator
Există o tendinţă a oamenilor cu o
stimă scăzută de a se autoevalua prin prisma evenimentelor. E foarte important
să ajuţi elevii să vadă natura eronată a acestei asumpţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Doar o vorba sa-ti mai spun