miercuri, 11 noiembrie 2015

EVITAREA AUTOBLAMĂRII


Activitatea – EVITAREA AUTOBLAMĂRII

Obiectiv:

Evitarea autoblamării atunci când adolescenţii au de a face cu circumstanţe negative

Materiale:

Hârtie şi creion

Procedură:

1)   Scriu următoarele idei pe tablă:

A fi însărcinată (a lăsa însărcinată pe cineva); a avea rezultate slabe la un eveniment sportiv, muzical sau oratoriu; a nu intra la facultatea dorită; a avea probleme cu legea. După care, le cer să identifice un mesaj pe care şi l-ar adresa referitor la fiecare eveniment.

2)   După ce identificăm mesajele negative le cer elevilor să împărtăşească exemple, întâi în grupuri mai mici, după care cu întreaga clasă.

3)   Le arăt că nu există nici o legătură între aceste evenimente şi propria persoană.

4)   Le cer să împărtăşească unui coleg căte un exemplu de circumstanţă negativă în care s-au autoacuzat. Partenerii vor încerca să îi ajute să vadă că ceea ce fac nu reprezintă ceea ce sunt şi că e important să evite acest tip de comportament negativ de autoevaluare.

Discuţie:

Întrebări de conţinut

1)   Te-ai auto-blamat adesea atunci când ai avut de-a face cu situaţii negative?

2)   Pentru simplul fapt că are loc un eveniment negativ, înseamnă că eşti o persoană fără importanţă?

Întrebări de personalizare

1)   Ce poţi face în viioarea situaţie în cere vei fi foarte aspru cu tine însuţi într-o anumită situaţie?

2)   Cum poţi aplica ceea ce ai învăţat în cazul evenimentelor din viaţa ta sau a celorlalţi?

Pentru coordonator

Există o tendinţă a oamenilor cu o stimă scăzută de a se autoevalua prin prisma evenimentelor. E foarte important să ajuţi elevii să vadă natura eronată a acestei asumpţii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar o vorba sa-ti mai spun