Activitatea: Mecanisme de apărare
Obiectiv:
Înţelegerea modalităţii în care
mecanismele de apărare se relaţionează cu problemele emoţionale.
Procedură:
- Explic faptul că mecanismele de apărare sunt ca nişte ziduri pe care le aşezăm pentru a-i ţine pe alţii în afara lor, pentru a ne simţi în siguranţă sau pentru a ne ajuta să evităm confruntarea cu anumite sentimente sau persoane în situaţii particulare. Oferiţi o serie de exemple precum: a te enerva atunci când eşti speriat, a bea prea mult atunci când eşti nefericit.
- Împart clasa în grupuri mici de câte 4-5 participanţi, numesc în fiecare grup câte o persoană care să noteze ceea ce zic ceilalţi membri şi le cer elevilor să găsescă o serie de mecanisme de apărare pe care ei, prietenii, părinţii lor sau alte persoane din mediul lor le utilizează.
- Împărtăşesc întregii clase exemplele grupurilor.
Întrebări
:
1. Consideraţi că mecanismele defensive sunt
utilizate foarte des? În ce scop?
2. Ce credeţi că s-ar întâmpla dacă nu am
utiliza mecanismele defensive?
3. Consideraţi că utilizaţi mecanismele
defensive în scopul mascării propriilor emoţii? Oferiţi exemple.
4. Ce părere aveţi referitor la utilizarea
acestor mecanisme defensive?
5. Ce mecanisme defensive proprii v-ar plăcea
să eliminaţi?Cum anume consideraţi că puteţi realiza acest lucru?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Doar o vorba sa-ti mai spun