Activitatea: Controlarea propriilor emoţii
Obiectiv:
Recunoaşterea şi asumarea responsabilităţii pentru propriile emoţii
Procedură:
- Încep activitatea prin explicarea
faptului că adesea îi acuzăm pe ceilalţi pentru sentimentele noastre şi
totodată tindem să acceptăm responsabilitatea pentru sentimentele altor
persoane.
Cu toate că este important să fii sensibil la
sentimentele altora, este mult mai important ca oamenii să înveţe să recunoască
cine este „responsabilul unei probleme” de exemplu, dacă nu doreşti să ieşi cu cineva, iar drept rezultat acea persoană se supără,
problema este a persoanei în cauză nicidecum a ta. De asemenea, dacă nu
reuşeşti să intri la liceul preferat sau facultatea dorită, problema este în
exclusivitate a ta, şi nu a persoanelor care ţi-au refuzat dosarul sau cererea
de aplicare.
- Distribui câte o foaie de lucru fiecărui elev şi îl las câteva minute să o completeze.
- Discut răspunsurile la nivelul întregii clase.
Întrebări:
- Cine e responsabil pentru majoritatea problemelor emoţionale scrise pe foaia de răspuns?
- Au existat anumite situaţii pentru care a fost mai greu să accepţi responsabilitatea comparativ cu alte cazuri?
- Ai acuza vreodată pe cineva pentru propriile emoţii sau, dimpotrivă, ai accepta responsabilitatea pentru sentimentele altor personae?
- Ce ai învăţat referitor la acceptarea responsabilităţii pentru propriile emoţii?
- Ce poţi face data următoare când realizezi că fie îţi asumi responsabilitatea pentru sentimentele altora, fie nu îţi asumi răspunderea pentru propriile emoţii?
În încheiere, subliniez
că înţelegerea modalităţii de controlare a propriilor emoţii reprezintă o cale
de îmbunătăţire a controlului personal.
dupa Ann Vernon
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Doar o vorba sa-ti mai spun