Consemne:
-
Instrumentul
MSLQ: prezintă motivația ca o măsură despre cât de interesat ești de o anumită
disciplină de învățământ. Un scor mare înseamnă ca îți plac temele disciplinei
și că ești foarte interesat de conținutul acestei ore.
-
Frunzărește
cuprinsul manualului și fă o listă cu 3 capitole care te-ar interesa mult și o
listă cu 3 capitole care te-ar interesa mai puțin.
-
Ce
anume din conținutul acestor 3 capitole le face să fie atât de interesante?
Ce anume face celelalte 3 capitole neinteresante?
Poți găsi vreun atribut comun între capitolele interesante și cele
neinteresante?
Dacă identifici ce anume te face să placi atât de
mult capitolele interesante vei putea să aplici și în capitolele mai puțin
interesante și poate vei constata că aceste capitole nu sunt chiar atât de
neinteresante.
Scrie afirmația și dă o notă între 1 și 7, unde 1
este deloc adevărat iar 7 foarte adevărat pentru tine.
Subscalele folosite și un exemplu de afirmație
corespunzător subscalei urmează a fi prezentate:
Subscală
|
Afirmație
|
Orientarea intrinsecă a scopului
|
La oră, prefer ca materialul predat să-mi stârnească curiozitatea chiar
dacă îmi este dificil să-l învăț.
|
Orientarea extrinsecă a scopului
|
Vreau să mă descurc la oră, deoarece este important să arăt ce pot
familiei și prietenilor.
|
Valoarea sarcinii
|
Să înțeleg obiectivele materiei este important pentru mine.
|
Controlul credințelor despre învățare
|
Dacă mă străduiesc destul de mult, voi înțeege materia.
|
Autoeficacitatea în învățare și obținerea performanței
|
Cred că mă voi descurca excelent la temele și testele acestei discipline.
|
Repetarea
|
Memorez cuvinte cheie pentru a-mi aminti conceptele importante.
|
Elaborarea
|
Încerc să leg ideile acestei discipline cu cele cunoscute din alte
discipline de câte ori e posibil
|
Organizarea
|
Fac grafice simple, diagrame, tabele ca să-mi pot organiza materia
predată la oră
|
Gândirea critică
|
Când citesc sau aud o concluzie la această oră mă gândesc la alternative
posibile.
|
Autoreglarea
|
Când învăț, îmi fixez scopuri pentru a-mi dirija activitățile în fiecare
etapă a studiului
|
Timpul și mediul de învățare
|
Mă folosesc bine de timpul alocat pentru învățare la această materie
|
Reglarea efortului
|
Muncesc din greu să mă descurc la oră chiar dacă nu-mi place ce fac
|
Învățarea prin cooperare
|
Când învăț la această materie adesea îmi fac timp să discut materia cu un
grup de elevi din clasă
|
Căutarea ajutorului
|
Când nu înțeleg materia, cer altui elev din clasă să mă ajute.
|
Anxietatea
|
Când rezolv un test mă gândesc la alte subiecte din test la care nu știu
rezolvarea.
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Doar o vorba sa-ti mai spun