sâmbătă, 12 decembrie 2015

Fișă de activitate – Orientarea motivației și strategii de Învățare


Consemne:

-          Instrumentul MSLQ: prezintă motivația ca o măsură despre cât de interesat ești de o anumită disciplină de învățământ. Un scor mare înseamnă ca îți plac temele disciplinei și că ești foarte interesat de conținutul acestei ore.

-          Frunzărește cuprinsul manualului și fă o listă cu 3 capitole care te-ar interesa mult și o listă cu 3 capitole care te-ar interesa mai puțin.

-          Ce anume din conținutul acestor 3 capitole le face să fie atât de interesante?

Ce anume face celelalte 3 capitole neinteresante? Poți găsi vreun atribut comun între capitolele interesante și cele neinteresante?

Dacă identifici ce anume te face să placi atât de mult capitolele interesante vei putea să aplici și în capitolele mai puțin interesante și poate vei constata că aceste capitole nu sunt chiar atât de neinteresante.

Scrie afirmația și dă o notă între 1 și 7, unde 1 este deloc adevărat iar 7 foarte adevărat pentru tine.

Subscalele folosite și un exemplu de afirmație corespunzător subscalei urmează a fi prezentate:

 

Subscală
Afirmație
Orientarea intrinsecă a scopului
La oră, prefer ca materialul predat să-mi stârnească curiozitatea chiar dacă îmi este dificil să-l învăț.
Orientarea extrinsecă a scopului
Vreau să mă descurc la oră, deoarece este important să arăt ce pot familiei și prietenilor.
Valoarea sarcinii
Să înțeleg obiectivele materiei este important pentru mine.
Controlul credințelor despre învățare
Dacă mă străduiesc destul de mult, voi înțeege materia.
Autoeficacitatea în învățare și obținerea performanței
Cred că mă voi descurca excelent la temele și testele acestei discipline.
Repetarea
Memorez cuvinte cheie pentru a-mi aminti conceptele importante.
Elaborarea
Încerc să leg ideile acestei discipline cu cele cunoscute din alte discipline de câte ori e posibil
Organizarea
Fac grafice simple, diagrame, tabele ca să-mi pot organiza materia predată la oră
Gândirea critică
Când citesc sau aud o concluzie la această oră mă gândesc la alternative posibile.
Autoreglarea
Când învăț, îmi fixez scopuri pentru a-mi dirija activitățile în fiecare etapă a studiului
Timpul și mediul de învățare
Mă folosesc bine de timpul alocat pentru învățare la această materie
Reglarea efortului
Muncesc din greu să mă descurc la oră chiar dacă nu-mi place ce fac
Învățarea prin cooperare
Când învăț la această materie adesea îmi fac timp să discut materia cu un grup de elevi din clasă
Căutarea ajutorului
Când nu înțeleg materia, cer altui elev din clasă să mă ajute.
Anxietatea
Când rezolv un test mă gândesc la alte subiecte din test la care nu știu rezolvarea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar o vorba sa-ti mai spun