miercuri, 16 decembrie 2015

Fișă de activitate – Asertivitatea


Scop: Descrierea asertivității

         Exemple de situații de comunicare în care asertivitatea poate fi utilizată

           Asertivitatea este un model comportamental de exersat la consiliere pentru ca apoi să fie     aplicat în cât mai multe situații școlare;

1.      Asertivitatea este abilitatea de a ne exprima emoțiile și convingerile fără a afecta și ataca drepturile celorlalți; asertivitatea în comunicare reprezintă abilitatea:

-          De comunicare directă, deschisă și onestă, care ne face să avem încredere în noi și să câștigăm respectul prietenilor și al colegilor;

-          De exprimare a emoțiilor și a gândurilor într-un mod în care ne satisfacem nevoile și dorințele fără a le afecta pe cele ale interlocutorului.

-          De a iniția, menține și încheia o conversație într-un mod plăcut;

-          De a împărți opiniile și experiențele cu ceilalți;

-          De exprimare a emoțiilor negative fără a te simți stânjenit sau a-l ataca pe celălalt;

-          De a solicita cereri și a refuza cereri;

-          De exprimare a emoțiilor pozitive (bucurie, mândrie, afinitatea față de cineva, atracția);

-          De a face complimente și de a le accepta;

-          De a spune NU fără a te simți vinovat sau jenat;

-          Este modalitatea prin care elevii își dezvoltă respectul de sine și stima de sine;

-          Este modalitatea prin care adolescenții pot să facă față presiunii grupului și să-și exprime opiniile personale.

2.      a. Exemple de situații școlare la oră, în pauză, cu unii profesori, cu unii colegi în care nu ne-am purtat asertiv;

b. Schimbarea situației – cum ar suna un răspuns asertiv în situația dată?
 
Am crezut că profesorul m-a depunctat la lucrare.

Am fost în pauză și când m-am întors pixul meu nu mai era pe masă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar o vorba sa-ti mai spun