miercuri, 2 decembrie 2015

O metodă de autocunoaştere


 

                Tehnica SWOT înseamnă să identificăm punctele tari, punctele slabe, oportunităţile şi ameninţările.

                Formăm grupe de lucru a câte 5 elevi, fiecare elev din grup va vorbi despre sine.

                Patru colegi sunt rugaţi să realizeze evaluări de tip SWOT pentru cel de-al cincilea coleg din grupă, după următoarele principii:

 

Tehnică
Descriere
Exemplu
1.     Puncte tari
Cât mai multe puncte tari în personalitatea sa, în convingeri, atitudini şi comportamente
Nu fumez, îmi place natura, am mulţi prieteni, iubesc animalele, sunt vesel şi optimist, am umor, dorm bine, ma simt iubit de părinţi, etc.
2.     Puncte slabe
Două sau trei puncte slabe, pe care ar dori să le diminuieze cât mai curând
Scopul este încercarea ca acestea să fie depăţite, elevul să perceapă posibilitatea de remediere
Sunt dezordonat, mă irit uşor, am rezultate slabe la chimie.
3.     Oportumităţi
Oportunităţi pe care se poate baza în dezvoltarea personală
Cum pot fi folosite
Am un frate mai mare care mă ajută, am prieteni suportivi, am părinţi care mă iubesc, am camera mea, învăţ la o şcoală bună, am resurse financiarem, am acces la multe informaţii
4.     Ameninţări
Pot periclita formarea stimei de sine pozitive
Sunt reale sau imaginare ?
Prin ce căi pot fi ele depăşite
Renunţ uşor, conflicte în familie, părinţi divorţaţi, situaţie financiară precară, părinte decedat, boală cronică.

 

Analiza mea SWOT:

 

Puncte tari:
 
-
-
 
Puncte slabe:
 
-
-
Oportunităţi:
 
-
-
 
Ameninţări:
 
-
-

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar o vorba sa-ti mai spun