luni, 15 decembrie 2008

intrebari filozofice


Am citit de curand preocuparile principale de cariera ale unui filozof cu vechime in campul muncii. Si spunea el ca intrebarile la care incearca sa raspunda la seminariile si conferintele la care participa sunt urmatoarele:
- cum pot gasi un inteles, un scop, o vocatie vietii mele?
- ce pot sa stiu?
- ce trebuie sa fac?
- este viata dincolo de moarte?
- pe cine iubesc? Cine ma iubeste?
- ce anume imi limiteaza libertatea?
- Cum ma pot elibera de prejudecati sociale, politice ce-mi sunt impuse de familie si cultura?
- Carui ideal, carei credinte ma pot incredinta fara sa-mi distrug eul?
- Ce presupune experienta sacrului?
- Cum pot trai o viata spirituala intr-o lume dominata de o viziune a unei relitati tehnologice, economice
- Cum putem crea o lume mai dreapta si mai pacifista?
Eu cand am citit aceste intrebari mi s-au parut foarte dificile unele, unele mai simple, iar altele dependente de factori exteriori.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar o vorba sa-ti mai spun