sâmbătă, 15 noiembrie 2008

Negustorii, beduinul si un caravanserai


Doi negustori de bijuterii au ajuns in acelasi timp la un caravanserai din desert. Fiecare dintre ei stia de prezenta celuilalt. Pe cand isi descarcau marfa, unul dintre ei nu a rezistat tentatiei de a se lauda, asa ca s-a prefacut ca scapa din greseala o perla mare pe jos. Aceasta s-a rostogolit pana la picioarele celuilalt, care a cules-o cu gratie si i-a inmanat-o proprietarului spunandu-i:
- Ai o perla foarte frumoasa, domnule. Este una dintre cele mai masi si mai stralucitoare pe care le-am vazut vreodata.
- Esti foarte amabil, domnule, i-a raspuns primul negustor. De fapt, este una dintre cele mai mici perle pe care le am in colectia mea.
Un beduin care statea langa un foc de tabara si care a asistat la intreaga scena i-a invitat pe cei doi la masa. In timp ce serveau din bucate, el le-a povestit urmatoarea istorie:
- Prieteni, candva am fost si eu un negustor de bijuterii, la fel ca si voi. Intr-o zi, m-a prins o furtuna mare de nisip, care m-a despartit de restul caravanei cu care calatoream, facandu-ma sa ma ratacesc. Au trecut astfel mai multe zile, cand am intrat in panica, intrucat mi-am dat seama ca ma invartesc intr-un cerc si ca de fapt nu am nici o ideie incotro sa o apuc. Aproape mort de foame, am descarcat a o suta oara bagajele de pe camila mea, cautand disperat ceva de mancare. Imaginati-va bucuria mea cand am observat un pachetel pe care nu il observasem in celelalte ocazii. L-am desfacut cu degetele tremurande, in speranta ca voi gasi ceva de mancare in el. Imaginativa acum deziluzia mea cand nu am gasit altceva decat perle

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Doar o vorba sa-ti mai spun